Eerste dagen Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ellis Mourits - WaarBenJij.nu Eerste dagen Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ellis Mourits - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Ellis

24 November 2017 | Vietnam, Hanoi

Heee allemaal!

Paar daagjes geleden ben ik aangekomen in het chaotische (maar héél gezellige) Hanoi. De reis ging super makkelijk. Eerst met KLM naar Moskou en daarna met Aeroflot naar Hanoi. Eenmaal aangekomen op Hanoi AirPort moest ik het visum regelen. Ze kunnen toch wat minder goed Engels dan ik had gedacht op het vliegveld... na drie uur (of was het meer...) wachten eindelijk visum gekregen en door paspoort controle. Mijn backpack was de laatste op de band haha.
Toen met de minibus naar t centrum, tenminste, dat was het plan (want minibus is goedkoop hihi). Kon er alleen niet echt achterkomen wat nu de minibussen waren en vragen had ook geen zin want het "antwoord" wat je kreeg was: "Where you go? You need taxi?" Uhm..
Naja uiteindelijk toch maar met taxi gegaan want de local bus zag ik nog niet echt zitten (en kon ik ook niet vinden haha).

Hostel waar ik nu 2 nachten heb geslapen is heel nice. Super centraal gelegen (heb echt alles tot nu toe gelopen), heerlijk uitgebreid ontbijt, een mooie rooftop bar met nice uitzicht en gratis bier op aantal momenten :) Slaap met 11 anderen op een kamer, maar echt... slaap bijna beter dan thuis! En de douches zijn ook prima!
Mensen zijn wel wat ouder. Ze komen ook echt overal vandaan, Nieuw-Zeeland, Zwitserland, Noorwegen, Zuid-Korea, VS etc etc. Vanochtend bij ontbijt zat ik tegenover een Vietnamess. Ze kon geen Engels en gebruikte die spraakfunctie op Google translate en ging er vanuit dat die perfect werkte maar ik en een jongen aan dezelfde tafel snapte er vrij weinig van. Resulteerde vooral in vragende blikken en gelach haha.

Eerste twee dagen heb ik vooral alleen door Hanoi gestruind. Tempels bezocht, Hao Lo Prison Museum bekeken (aanrader!! heel indrukwekkend) en echt heeeel lekker gegeten.

Hanoi is zo bijzonder. Het ene moment ruikt het naar wierook, dan naar heerlijk eten en dan naar vieze uitlaatgassen (of alles door elkaar natuurlijk haha). Echt alles gebeurt op straat. In het midden op het asfalt rijden brommers, taxi's en bussen met veeeel getoeter door elkaar, maar op de stoep zitten de locals rustig op heel kleine krukjes (of gewoon op hun hurken) te chillen voor hun winkeltjes. Oh en koken doen ze ook overal op straat. Hierdoor, en door alle geparkeerde brommers, afval en vele bomen, kun je trouwens niet echt lopen op de stoep...
De huisjes zijn heel hoog allemaal. Minimaal 5 verdiepingen. Onderin winkeltjes en daarboven schattige kamers met balkonnetjes en bloemen/groen. Franse stijl :)

Het is echt zo bijzonder allemaal. Vind t eigenlijk wel heel leuk om zo door Hanoi te lopen. De mensen zijn ook helemaal niet opdringerig ofzo. En van dat getoeter moet je je eigenlijk niks aantrekken heb ik gemerkt. Ze passen allemaal wel gewoon goed op en gaan je echt niet overrijden. Dus gewoon doorlopen haha.

Ik had vandaag wel even last van de stank van uitlaatgassen dus heb toen maar een cafeetje opgezocht. Toevallig kwam daar toen een Duits meisje die ik 's ochtends in het hostel had gesproken, zitten samen met een Nederlands meisje, die ook in mijn hostel bleek te zitten en ook 18 is!! Heel gezellig. Ben toen met hen verder opgetrokken. Kon wel merken dat zij al wat langer aan t backpacken waren haha, ze waren zo chill en gingen heel random allemaal winkeltjes in onderweg naar het Women's Museum. Echt zo leuk! Dat had ik nog niet gedaan want tsja ik zou toch niets kopen en had niet heel veel zin in opdringerige verkopers. Dat blijkt dus heel erg mee te vallen. Ze zijn allemaal zo aardig!
Vandaag daarom eindelijk een jacket van The North Face (of een neppe versie... ik zie het verschil niet) gekocht want het is toch best wel koud hier.

Morgenavond ga ik samen met het Nederlandse meisje naar het rustige Sapa, waar het nu blijkt te sneeuwen :o We gaan met de nachtbus en verblijven 2 of 3 nachtjes in een homestay. Lekker wandelen daar :) Ben benieuwd!! Daarna door naar de Workaway plek...


Had trouwens niet verwacht dat ik al zoveel kon schrijven haha. Heb blijkbaar toch al aardig wat beleeft :p En lang nog niet alles verteld eigenlijk... Maar het is hier inmiddels al aardig laat en wil het ontbijt morgen niet missen (en de wekker ook niet zetten), dussss ga nu lekkah slapen.


Tot later!!
X Ellis



  • 27 November 2017 - 22:47

    Gerda Schrader:

    Hoi Ellis, wat fijn dat je al zoveel gezien gezien hebt! Liefs en een dikke kus

  • 29 November 2017 - 20:07

    Somrat:

    Kan niet wachten op je volgende verhaal!

  • 29 November 2017 - 21:42

    Ria De Jong:

    Ha Ellis, wat leuk om te lezen. Ben zo benieuwd wat je allemaal gaat beleven. ik blijf je volgen :). Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellis

Actief sinds 25 Sept. 2017
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 4187

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 30 November -0001

SEA tussenjaar

Landen bezocht: